Friday 11 June 2021

BBM3410-2021-MINGGU 11-ALAM SEMULA JADI (TWITTER)

 ALAM SEMULA JADI 

Alam semula jadi sangat dekat dengan diri seorang Afiqah. Taknak cerita tempat orang, aku cerita keunikan dan keindahan tempat aku membesar. Hulu Selangor 💓 Makna perkataan hulu pun kita dah tahu mesti tempat tuh berada dekat dekat hutan, belah hulu. Betul, Hulu Selangor ni sebuah daerah yang dikelilingi hutan, sungai dan bukit bakau. Kalau nak explore memang banyak, aku pun tak habis explore lagi. Untuk tugasan minggu ni, aku discover lah beberapa tempat yang aku pernah pergi. Tempat yang aku senaraikan tuh semuanya tempat yang dekat dengan rumah aku. Kampung Hulu Rening, tempat aku suka berbasikal. Kampung ni sejuk mungkin faktor kawasan kampung yang dekat dengan Genting. Kalau berbasikal pagi-pagi berkabus weh ! Macam-macam ada kat kampung ni dan sering menjadi salah satu tempat peranginan yang sering dilawati oleh penduduk dari bandar. Jauh dari kesesakan bandar dan penuh ketenangan. cewahh !

So, jom discover Husel 💖




Tweet rakan-rakan <3











Bukti kehadiran




No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

 Setiap tugasan sepanjang 14 minggu disertakan dengan pautan di bawah : 1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA ...