Wednesday 2 June 2021

BBM3410-2021-MINGGU 10-KESEDARAN (TWITTER)

 KESEDARAN

Kata orang, kita akan mulai sedar bila kita dah kehilangan. Emm, korang rasa betul ke ? Bagi aku, ada betulnya jugak. Yelah, bila dia ada kita buat endah tak endah je. Tapi, bila dah pergi mesti kita rasa sunyi dan rasa kehilangan. Aipp ! pergi yang aku maksudkan ni bukan pergi jalan-jalan tapi bila seseorang tuh pergi buat selama-lamanya dan bertemu sang Pencipta. Tapi, bagi aku kesedaran yang sebenar-benarnya bila kita bersyukur dalam apa jua tindakan yang kita lakukan. Kadang, kita ni tak bersyukur dengan apa yang kita dapat. Contoh, dah dapat A tapi tanya pulak kenapa aku tak dapat A+. Macam aku cakap lah, sifat manusia memang begitu. Jadi, bila kita sedar yang kita ni bersyukur, rezeki kita akan sentiasa bertambah. Walau tak banyak tapi kita sentiasa rasa cukup. Last but not least, lebihkan syukur. In shaa Allah, kita akan sentiasa rasa cukup. Love xoxo !




Tweet rakan-rakan <3








Bukti kehadiran



No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

 Setiap tugasan sepanjang 14 minggu disertakan dengan pautan di bawah : 1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA ...